Waarom online marketing?
Als je kijkt naar de cijfers van internetgebruik en advertentie-uitgaven wereldwijd dan is er 1 duidelijk beeld. Internet wordt steeds meer gebruikt door steeds meer mensen en er wordt steeds meer advertentiebudget online uitgegeven. Dat heeft een reden. Je kunt er als ambitieus bedrijf niet om heen om online zichtbaar te zijn.
Bekijk de statistieken over internetgebruik van Our World in Data en lees onze blog over physical availability voor achtergrondinformatie.
Idealiter doe je dit niet. Online marketing is strategisch zo belangrijk voor bedrijven dat deze kennis het beste binnen het bedrijf wordt gehaald. Dit blijkt, zeker in het mkb met kleine marketingteams en de specialistische kennis die nodig is voor online marketing, echter niet realistisch. Daarom wordt vaak gekozen voor uitbesteden. Het voordeel daarvan is dat met een relatief kleine investering heel veel kennis wordt binnengehaald, mits een goede betrokken partner wordt gekozen.
Dat ligt er aan. Bijvoorbeeld aan: budgetten, (online) volwassenheid van de organisatie, etc. Denk aan ergens tussen de 3 en 9 maanden.
Samenwerken met Tasmanic
Dat ligt eraan wat de wensen van onze klanten zijn. In ieder geval SEO, SEA en social media adverteren. Waarbij we ook teksten kunnen laten schrijven en advertenties kunnen opmaken. Daarnaast hebben we partners voor verschillende andere disciplines zoals webdevelopment. We zijn flexibel en kunnen ook met de huidige leveranciers van onze klanten samenwerken.
Dat bepalen we in overleg. Wij vinden betrokkenheid van (het management van) onze klanten belangrijk, het gaat om de groei van hun bedrijf.
Over het algemeen kun je zeggen: in de beginfase is de samenwerking intensiever omdat we de aanpak voor langere tijd bepalen. Daarvoor is input vanuit het bedrijf essentieel. Vervolgens gaan we uitvoeren en bijsturen. Dit vergt overleg maar een stuk minder intensief. Het aantal contactmomenten is naar wens in te vullen maar we zorgen ervoor dat er minimaal 1 keer per kwartaal uitbreid wordt gesproken.
Kort antwoord: nee. Wij hebben geen zin in conflicterende belangen. Mochten we twijfelen dan leggen we dit voor. Daar hoeven we verder geen contract over op te stellen maar het kan wel. Een NDA maakt standaard deel uit van een samenwerkingsovereenkomst.
Ja, deze maakt standaard deel uit van onze samenwerkingsovereenkomst.
Jazeker: Google Partner profiel Tasmanic. Dit zegt overigens niet veel, Google is geen onafhankelijke keuringsinstantie die de kwaliteit van ons werk beoordeelt. Het betekent vooral dat onze klanten genoeg geld uitgeven aan Google Ads.
In de praktijk passen we ons dienstenpakket altijd aan, zodat het optimaal past bij wat jouw bedrijf nodig heeft.
Zeker. Ons proof of concept product is bijvoorbeeld een afgebakend project. Daarnaast kunnen we ook een audit doen van al je online marketing activiteiten (deze dienst wordt later nog toegevoegd).
In de praktijk halen bedrijven het meeste rendement uit een samenwerking als die een langere periode beslaat. Online marketing is immers een kwestie van continu meten en bijsturen. Daar zijn wij goed in. De eenmalige projecten bieden de kans om met een beperkte investering te kijken of een samenwerking bevalt.
Vul het contactformulier in, dan leggen we het uit.
Nee, daar zien wij de waarde niet van in. Bij partijen die dit wel aanbieden is de conclusie altijd dat er heel veel beter kan en dat je klant bij ze moet worden om dat voor elkaar te krijgen.
We kunnen wel een audit van je gehele online marketing aanpak doen zodat we een goed inzicht kunnen geven in de huidige positie in de market en de potentie van een bedrijf online. Niet gratis, maar wel veel waardevoller. Wil je daar eens over praten? Maak dan een afspraak. Die is wel gratis.
Zeggen dat je goed bent kan iedereen. The proof of the pudding..
Wat ons onderscheidt van andere online marketingbureaus is dat al onze mensen WO-opgeleid zijn en minimaal 5 jaar ervaring hebben. Je profiteert van kritische geesten met een brede blik en honger naar kennis. Wij zijn niet snel tevreden en gaan echt de diepte in om de beste resultaten voor onze klanten te realiseren.
Nee, en we waarschuwen bij deze ook voor partijen die dat wel doen. We hebben overigens wel de mogelijkheid om een deel van onze beloning prestatie gebaseerd te maken. Vraag gerust naar de voorwaarden.
We maken voor elke klant een dashboard aan met de KPI’s waar we op gaan sturen. Daarop kan op elk moment van de dag worden ingelogd. Daarnaast sturen we maandelijks rapportages.
Prijzen en budgetten
Ja. Ons basispakket – Tasmanic Basic – kost € 2000,- exclusief btw per maand.
Nee, in principe zijn alle kosten voor software die wij gebruiken bij de prijs inbegrepen. Uitzondering daarop wordt alleen gemaakt als het voor de klant gunstiger is om zelf een licentie te hebben.
Voor wie werken jullie?
Zeker, graag zelfs. De meeste van onze klanten zijn actief in meer dan alleen Nederland.
Jazeker, wij werken graag voor b2b bedrijven. Het is zelfs onze core business. Dit heeft een aantal redenen:
• De aankoopcycli voor b2b zijn langer en daardoor is het interessanter om te investeren in online marketing.
• Een nieuwe klant is jou meer waard en dus loont online marketing sneller.
• Er is vaak veel winst te behalen voor onze klanten omdat het effect van online marketing in b2b-bedrijven nogal onderschat wordt.
Meer over b2b.
Ja. Tasmanic is gevestigd in Eindhoven maar onze klanten zitten in heel Nederland.
Er zijn wel een aantal legale branches waar we toch niet voor zouden werken. Denk aan: gokken, prostitutie, etc. De branches waarbij je kunt zeggen: als jullie je werk goed doen gaat het met andere mensen slechter.
Meer weten
Vul het contactformulier in, of gebruik de chat om je vraag te stellen. We antwoorden snel.
Laat jouw bedrijf kansen liggen?
Onze beloning is gebaseerd op jouw resultaat.