Bigshopper
Veel consumenten gaan automatisch naar Google Shopping om te kijken waar ze een bepaald product het goedkoopste kunnen kopen. Natuurlijk wil jij dat jouw product dan vooraan in het rijtje staat, zodat het direct opvalt. Een Google CSS Partner helpt je daarbij. Kies je voor Bigshopper als CSS-partner, dan kies je ook nog eens voor een besparing op Google klikkosten en een hoger slagingspercentage van je advertentiecampagnes!
Achtergrond bedrijf
Bigshopper is al sinds 2007 actief als vergelijkingssite. Het bedrijf is actief in bijna alle landen van Europa en vergelijkt miljoenen producten met elkaar. Als Google CSS Partner is Bigshopper dan ook een grote naam.
Wat doet de tool?
Een Google CSS Partner helpt je jouw online aanwezigheid te versterken door je Google Shopping advertentiecampagnes te verbeteren. Dat doet Bigshopper door namens jou deel te nemen aan veilingen, waarbij bepaald wordt wie het hoogste biedt per klik (CPC) en wie dus de beste positie in Google Shopping krijgt. Daarmee gaat het aantal vertoningen omhoog.
Wat is het voordeel voor onze klanten?
Wanneer je een Google Shopping advertentie aanmaakt, wordt daarbij standaard Google Shopping CSS als CSS-partner gekozen. Google brengt echter 20% commissie in rekening voor elk bod. Bigshopper CSS werkt met een vast maandelijks tarief en gaat met 100% van jouw bod naar de veiling. Dat betekent dat je meer kans hebt op een hogere positie en daarmee jouw Google Shopping effectiviteit ziet toenemen. Hoe vaker je meedoet aan de veiling, hoe groter dus je besparing ten opzichte van Google Shopping CSS.
Voordelen Bigshopper CSS
- 100% van je bod gaat naar de veiling
- Productplaatsing en -melding gratis inbegrepen
- Uitgebreid Help Center en ondersteuning van Google
- Korte communicatielijnen
- Internationaal niveau mogelijk
- Met Bigshopper Premium toegang tot extra online marketing tools, zoals de Uptime Monitoring Tool en een persoonlijke merchant pagina met SEO backlink.
Nadelen
- Bigshopper is een Self-Service CSS. Dit betekent dat ze niet zelf shoppingcampagnes beheren, maar het opzetten en beheren uitzetten bij hun partners. Je dient hiervoor nog een keuze te maken uit meer dan 200 gecertificeerde partners.
- Bigshopper helpt je niet mee om de campagnes zelf op te zetten.
Alternatieven
Zoals genoemd kun je ook altijd via Google Shopping CSS je producten online zetten. Andere alternatieven zijn bijvoorbeeld Producthero, Klarna en Beslist.nl. Je kunt ook met meerdere CSS-partners tegelijk werken om zo je kansen en voordelen te spreiden.
Gratis uitproberen
Heel veel adverteerders hebben nog geen weet van hun mogelijke competitieve voordeel in de advertentieveiling. Een goed moment dus om in te springen! Je kunt Bigshopper CSS een maand gratis uitproberen, ben je daarin geintereseerd? Stuur dan een mail naar mail@tasmanic.nl en we helpen je verder.
Laat jouw bedrijf kansen liggen?
Onze beloning is gebaseerd op jouw resultaat.