- Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
- Vergroot marktaandeel
- Duurzaam concurrentievoordeel
Een zoekwoordenonderzoek laat zien wie je potentiële klanten zijn, hoe groot de markt is en hoeveel bezoekers naar het marktplein komen. Daarmee brengen we zowel de behoefte aan het product als de behoefte aan de oplossing in kaart. De data die zo’n onderzoek oplevert helpt ons ook om realistische verwachtingen te formuleren.
Een zoekwoordenonderzoek laat zien wie je potentiële klanten zijn, hoe groot de markt is en hoeveel bezoekers naar het marktplein komen. Daarmee brengen we zowel de behoefte aan het product als de behoefte aan de oplossing in kaart. De data die zo’n onderzoek oplevert helpt ons ook om realistische verwachtingen te formuleren.
Het belang van zoekwoordenonderzoek
Bij dit onderzoek bekijken we welke zoekwoorden men gebruikt bij het zoeken naar jouw product of dienst. Of bij het zoeken vanuit een behoefte waarbij men de oplossing nog niet kent. Want in elke fase van het aankoopproces zijn de zoekwoorden anders. Ook kijken we hoe vaak zoekwoorden gebruikt worden. Zo brengen we het zoekgedrag van je doelgroep in kaart en stemmen we de content op je website precies af op dat zoekgedrag.
Het resultaat: gerichte inspanningen die resultaat opleveren en verspilling voorkomen.
Wat houdt de doelgroep bezig?
Zoekwoorden laten zien waar de bezoeker behoefte aan heeft en welke obstakels hij ziet.
Wat is het volume van zoekwoorden?
Uiteraard meten en weten we hoe vaak zoekwoorden binnen een bepaalde periode gebruikt worden.
Wat zeggen zoekwoorden over de markt?
Hoe vaker zoekwoorden gebruikt worden, hoe interessanter de markt en hoe groter de concurrentie.
Hoe ver is de prospect in het koopproces?
Zoekwoorden verraden veel over het stadium in de customer journey.
Laat jouw bedrijf kansen liggen?
Onze beloning is gebaseerd op jouw resultaat.