- Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
- Vergroot marktaandeel
- Duurzaam concurrentievoordeel
Als ondernemer uit Weer wilt u goed gevonden worden door uw ideale klanten. Logisch – want maar liefst 93% van alle online zoektochten begint bij Google. Toch zien we dat veel MKB-ondernemers hun online vindbaarheid uit handen geven aan partijen die SEO ‘erbij doen’. Denk aan webdevelopers, designers of tekstschrijvers. Het resultaat? Gemiste kansen, teleurstellende resultaten, frustratie.
Want laten we eerlijk zijn: zoekmachineoptimalisatie is een vak apart. Het vraagt om het continue actueel houden van kennis van Google’s algoritmes en ervaring met testen van wat werkt en wat niet. Als SEO een bijzaak voor je is dan lukt dat niet.
Meer dan de helft van al het verkeer naar websites komt uit SEO
Per seconde verwerkt Google een duizelingwekkend aantal van meer dan 70.000 zoekopdrachten. 53,3% van al het websiteverkeer wereldwijd is afkomstig van organische zoekresultaten. Voor veel bedrijven is het dan ook de grootste online bron van omzet. B2b-bedrijven genereren via organisch verkeer zelfs 2 keer zoveel omzet dan via ieder ander kanaal. Als je als bedrijf serieus aan de slag wilt met online marketing, dan maakt SEO zeker onderdeel uit van je aanpak.
Waarom zou ik SEO uitbesteden aan een bureau?
Effectieve SEO vraagt om diepgaande expertise, constante aandacht en vooral: de juiste strategie. Waar uw concurrenten mogelijk zelf aan de slag gaan, werkt u met specialisten die dagelijks bezig zijn met het analyseren van data en het bijhouden van de laatste Google-ontwikkelingen. Dit verschil merkt u niet alleen in uw rankings, maar vooral in de kwaliteit van uw verkeer. Door SEO uit te besteden aan echte specialisten verzekert u zich van een voorsprong op uw concurrentie – zonder dat het ten koste gaat van uw kostbare tijd als ondernemer.
Wat is SEO eigenlijk?
Search Engine Optimization (SEO) is het optimaliseren van websites met als doel om meer rendabel, organisch verkeer te trekken dat zorgt voor online omzetstijging. SEO maakt in de marketingmix deel uit van de P van promotie. Lees hier onze informatieve blogpost over SEO.
Structureel hogere omzet
Doorlopend optimaliseren zorgt voor een duurzame groei van relevante bezoekers en meer omzet.
Branding
Door op het netvlies te komen van potentiële klanten, vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf.
Vul remarketingdoelgroepen
Benader bezoekers van je website nogmaals en herinner ze aan je aanbod.
Bereik een breder publiek
Word ook zichtbaar voor niet-commerciële termen die aansluiten bij je doelgroep.
Waarom Tasmanic?
Tasmanic neemt SEO voor jouw bedrijf serieus. Dat betekent dat we veel dingen niet doen. Geen tenenkrommende SEO-teksten, geen linkbuilding op websites die helemaal nergens op slaan met artikelen die slechter geschreven zijn dan AI en vooral geen trucjes die misschien tijdelijk helpen maar op de lange termijn alleen maar schadelijk zijn.
Wij werken met ervaren SEO specialisten die resultaten hebben behaald met websites van verschillende groottes, uit verschillende branches, met verschillende CMS’en, in meerdere landen.
-
Evidence based marketing
Wij kiezen voor een aanpak bewezen is. Niet voor één die leuk klinkt.
-
Ervaren SEO-specialisten
De marketingspecialisten van Tasmanic zijn universitair opgeleid en beschikken over minimaal 5 jaar werkervaring.
-
15+ jaar track record
We hebben al 10-tallen bedrijven succesvol kunnen laten groeien dankzij zoekmachineoptimalisatie.
Hoe waardevol is SEO?
-
53,3%websiteverkeer
Grootste bron van verkeer
Onderzoek toont aan dat 53,3% van verkeer naar websites afkomstig is van organische zoekopdrachten.
-
67,6%CTR
De exponentiële waarde van organische zichtbaarheid
Op de eerste pagina van de zoekresultaten zijn de eerste vijf organische resultaten goed voor 67,6% van alle klikken, terwijl de volgende vijf resultaten slechts 3,73% klikken ontvangen.
-
28,5%CTR
Het grote belang van SEO-leider
Uit een analyse van 80 miljoen zoektermen blijkt dat het eerste organische zoekresultaat in Google een click-through-rate heeft van 28,5%.
Neem contact op
Heb je interesse om onze marketingservices in te zetten voor meer omzetgroei? Neem dan nu contact op.
Werkwijze Tasmanic
Een succesvolle SEO-strategie begint bij het begrijpen van uw bedrijfsdoelstellingen. Onze bewezen werkwijze is daarom niet alleen gericht op hogere rankings, maar vooral op het behalen van concrete bedrijfsresultaten. Of het nu gaat om meer gekwalificeerde leads, hogere online omzet of het versterken van uw marktpositie – wij vertalen uw doelen naar een doordachte SEO-aanpak.
Door onze methodische benadering krijgt u niet alleen inzicht in de te nemen stappen, maar ook in de verwachte impact op uw bedrijfsresultaten. We werken met duidelijke KPI’s en evaluatiemomenten, zodat u altijd weet waar u staat in het optimalisatieproces. Onze transparante werkwijze bestaat uit vier fases:
Analyse huidige situatie
We starten met het analyseren van de actuele situatie van de website. Hoe staat het er op technisch vlak voor? Hoe ziet het linkprofiel er uit? En welke content is er en welke ontbreekt nog?
Strategisch plan op maat
Deze analyse leidt tot een plan van aanpak met prioriteiten. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om een website technisch tot in de puntjes te optimaliseren als er nog weinig content opstaat. Wij vertellen waar je moet beginnen om zo snel mogelijk resultaat te zien.
Implementatie van het plan
Wij nemen zoveel mogelijk van de uitvoering van ons plan uit handen. Waar dat niet mogelijk of gewenst is, begeleiden we het proces intensief. Altijd met als doel om zo snel mogelijk resultaat te zien.
Evaluatie en aanscherpen
SEO is continu proces. Maandelijks analyseren we welke acties het beste resultaat opleveren voor uw business en scherpen we de strategie aan. Door datagedreven keuzes te maken, zorgen we dat uw marketingbudget optimaal wordt ingezet.
.
Laat jouw bedrijf kansen liggen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan