logo Performancescan images
Marketing

Facebook Ads uitbesteden

Adverteren op het grootste social advertising platform

  • Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
  • Vergroot marktaandeel
  • Duurzaam concurrentievoordeel

Ondanks berichten over afnemende aantallen, is Facebook nog steeds ‘s werelds meest actieve social media platform met maar liefst bijna 3 miljard maandelijks actieve gebruikers. Ongeveer de helft van alle Nederlanders heeft een Facebook-account. Voor veel bedrijven is Facebook daarom nog steeds het grootste social advertising platform. Hoewel de concurrentie groeit, blijven de gebruikers-aantallen stabiel en kun je dit advertentiekanaal dus zeker niet afschrijven!

Hoe werkt Facebook adverteren?

Om op Facebook te adverteren heb je een Facebook-pagina nodig. Je kunt ervoor kiezen om bepaalde posts te boosten maar als je serieus aan de slag wilt doe je dat via business manager van Meta (Facebook, Messenger, Instagram en WhatsApp). De kosten zijn afhankelijk van de doelstellingen, effectiviteit en kwaliteit van je campagne en de concurrentie.

Waarom adverteren op Facebook uitbesteden?

Adverteren op Facebook heeft zoveel mogelijkheden dat je al gauw door de bomen het bos niet meer ziet. Zonder duidelijke keuzes lopen de kosten op en vallen de resultaten tegen. Ga je voor meer bezoekers, conversies of pagina vind-ik-leuks, meer app-installaties of betrokkenheid bij posts? Door jarenlange ervaring weten wij hoe je het beste kunt starten zodat de kans op succes zo groot mogelijk is.

Test met verschillende doelgroepen, afbeeldingen, teksten en invalshoeken. Door te testen met verschillende advertentiesets en kleine wijzigingen aan te brengen zie je of dit effect heeft op de CTR of relevantiescore. Of werk met ‘aangepaste doelgroepen’ of ‘vergelijkbare doelgroepen’, één van de krachtigste instrumenten binnen Facebook adverteren. Klinkt het voor jou alsof wij een andere taal spreken? Dan is het slim om adverteren via Facebook uit te besteden.

Veel mogelijkheden

Binnen hetzelfde platform kun je ads plaatsen in de newsfeed, videofeed, marketplace, Facebook Stories, Facebook Messenger & Instagram.

Veel inzicht

Leer in de statistieken meer over je bereik, weergaven, clicks, conversies, kosten, CTR en CPC. Iedere advertentie krijgt een relevantiescore.

Eindeloos testen

Test eenvoudig welke advertenties beter aanslaan bij je doelgroep en maak in de toekomst gebruik van deze kennis. Sluit minder goed presterende advertenties uit.

Zelflerend vermogen

Facebook beoordeelt zelf welke advertenties het beste presteren. Jouw budget gaat naar deze advertenties en niet naar de minst presterende advertenties.

Waarom Tasmanic?

Tasmanic is een ambitieus digital marketingbureau met ervaren specialisten die in meerdere branches bewezen hebben dat ze goede resultaten kunnen behalen. We zorgen ervoor dat Facebook Ads ook bijdragen aan het halen van jouw bedrijfsdoelen.

  • Evidence based marketing

    We zijn een data-driven bureau dat bewezen strategieën toepast om vooraf bepaalde doelstellingen te behalen.

  • Hoogopgeleide, ervaren specialisten

    De marketing specialisten van Tasmanic zijn universitair opgeleid en beschikken over minimaal 5 jaar werkervaring.

  • Bewezen track record

    We hebben al veel ambitieuze bedrijven succesvol kunnen laten groeien dankzij een bewezen marketingaanpak.

Hoe waardevol is adverteren op Facebook?

  • 3
    advertenties

    Grote betrokkenheid

    Facebookgebruikers klikken gemiddeld 3 advertenties per dag aan.

  • 5,2%
    organisch

    Adverteren is noodzakelijk

    Van je volgers ziet slechts 5,2% jouw post organisch, dus adverteren is onvermijdelijk!

  • 81,8%
    kijkt in de app

    Mobile-friendly content

    Maar liefst 81,8% van de Facebook-gebruikers bekijkt content via de app op hun telefoon, dus mobile-friendly is key!

Neem contact op

Heb je interesse om onze marketingservices in te zetten voor meer omzetgroei? Neem dan nu contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Werkwijze Tasmanic

 

1

Analyse huidige situatie

We kijken naar de huidige resultaten van de huidige campagnes, controleren de Facebook pixel en de conversie en doelgroep instellingen.

2

Strategisch plan op maat

Welke wijzigingen zijn er nodig aan de nodig aan de campagnes om de doelstellingen te behalen?

3

Opzetten LinkedIn Adscampagnes

We richten alles in: van beeldmateriaal, advertentieteksten, doelgroepen tot landingpagina’s.

4

Evaluatie en aanscherpen

Doorlopend scherpen we de campagnes aan met nieuwe targeting, beeldmateriaal, en advertentieteksten. Als de doelen veranderen gaan we opnieuw analyseren (stap 1)

Laat jouw bedrijf kansen liggen?

Onze beloning is gebaseerd op jouw resultaat.