
Bedrijfsnaamgenerators: Top 12 Nederlands en Engels (gratis & betaald)
Moeite met het bedenken van een bedrijfsnaam? Dan kan het werken om is gebruik te maken van een bedrijfsnaam generator. Je kan hier inspiratie op doen, of misschien vind je zelfs wel de ideale naam voor jouw bedrijf.
Lees meer
Holding BV oprichten: wat is een holding?
Heb je een grote onderneming en wil je de bedrijfsrisico’s spreiden? Dan kan het verstandig zijn om een holding BV op te richten. Een holding staat hiërarchisch boven een werkmaatschappij of meerdere werkmaatschappijen. Het oprichten van een holding heeft verschillende voordelen, zowel qua risicospreiding als op het gebied van fiscale…
Lees meer
Merknaam bedenken: 12 tips voor een goede naam
Hoe bedenk je een merknaam? Als je op zoek bent naar tips om een goede merknamen te verzinnen, dan zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Een goede merknaam moet niet alleen herkenbaar en onderscheidend zijn, maar ook gemakkelijk te onthouden. Bovendien moet de naam beschikbaar…
Lees meer
Venture capital (VC): wat is durfkapitaal?
Venture capital is een geweldige optie voor bedrijven die snel willen groeien en toegang nodig hebben tot kapitaal dat traditionele financiering niet kan bieden. Het kan bedrijven helpen op te schalen en uit te breiden, terwijl het investeerders de mogelijkheid biedt om te investeren in de toekomst van een bedrijf.
Lees meer
Private equity financiering | Betekenis & uitleg
Het totale kapitaal dat in private equity geïnvesteerd is wisselt van jaar tot jaar. In 2022 was de complete private equity markt bijna $5 biljoen waard. Ongeveer $1 biljoen daarvan is niet geïnvesteerd. Op de lange termijn neemt de interesse in private equity voortdurend toe. Zo zijn er inmiddels meer…
Lees meer
Slechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?
Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na te denken over hun bedrijfsteksten en verzinnen onhandige slogans die ze bad press opleveren. Of is negatieve publiciteit ook publiciteit?
Lees meer
Het MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk
Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om een sterke merkpositionering te ontwikkelen. Daarmee wordt duidelijk waar je merk voor staat, waarom de doelgroep hiervoor kiest en wat…
Lees meer
Beste boekhoudprogramma’s voor ZZP’ers: onze top 5
Als zzp'er besteed je liever tijd aan je passie dan aan je administratie. Toch is een goede boekhouding cruciaal voor het succes van jouw onderneming. Het juiste boekhoudprogramma maakt jouw administratie niet alleen eenvoudiger, maar bespaart ook kostbare tijd die je kunt investeren in het laten groeien van je bedrijf.…
Lees meer
Positionering: wat is het? Strategie & stappenplan
De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het je plaats is de markt definieert. Hier door is positionering een fundamenteel onderdeel van elk marketingplan. Merkstrategie bepalen of een ondernemingsplan…
Lees meer
Hosting voor je website kiezen: kosten & aanbieders
Als je een website gaat maken voor je bedrijf, dan is één van de belangrijkste stappen het kiezen van je hosting. Dat komt nauwer dan je misschien denkt, want goede hosting kan een mooie bijdrage leveren aan het succes van je site. De snelheid van de server, adequaat reageren bij…
Lees meer