Google E-E-A-T: wat is het en tips om je SEO te verbeteren
E-A-T is een afkorting voor Expertise, Authoritativeness en Trust. Deze term is door Google zelf gecreëerd en verschillende Google updates waren gericht op E-A-T, waarvan de medic update de bekendste was.
Lees meerCategory Entry Points (CEPs): Definitie en tips
Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers zichzelf zouden moeten stellen. Category Entry Points (CEPs) spelen daarbij een belangrijke rol. In dit artikel leggen we uit wat…
Lees meerFOMO: (Fear Of Missing Out): Definitie & marketingvoorbeelden
Je vrienden geven een feestje! Je kijkt in je agenda en ziet dat je die avond al een ander feestje hebt. Een onaangenaam gevoel bekruipt je. Wat nu als dit feestje leuker wordt dan het feestje dat je al had staan? Of als er iets gebeurt waar je graag bij…
Lees meerDecoy effect (afleidingseffect): hoe je brein misleid wordt
Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door een afleidende optie toe te voegen.
Lees meerSurvivorship bias: wat is het? Voorbeelden & tips
De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?
Lees meerPeak-end rule (regel van piek en afloop)
Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.
Lees meerSunk Cost Fallacy (Concorde-effect): Definitie, voorbeelden en toepassen
Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft het geen zin meer.
Lees meerDigital marketing: wat is het? & strategieën
Digitale marketing is een breed begrip. Het omvat namelijk alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, websites, online marketing, banners, advertenties op social media, tv en billboards; het zijn allemaal vormen van digitale marketing. Online marketing wint het doorgaans aan populariteit.
Lees meerGoede SEO-teksten in 4 stappen
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel zijn waar een fenomeen tot in detail wordt uitgelegd, of 10 regels tekst waarin nog eens de voordelen van bijvoorbeeld…
Lees meerGambler’s Fallacy (Gokkersmisvatting)
De Gambler’s Fallacy is de neiging van het brein om ervan uit te gaan dat de kans dat iets gebeurt verandert, ten gevolge van wat er eerder is gebeurd
Lees meer