
Contentstrategie maken in 7 stappen & voorbeelden
Een contentstrategie is een specifiek onderdeel binnen de totale marketingstrategie. Hierin bepaal je de doelen en je plan van aanpak op het gebied van online content. Hieronder vallen blogartikelen en video’s, maar ook infographics, social media posts en podcasts.
Lees meer
SEO-specialist inhuren? Wat doet een expert met 15 jaar ervaring?
Herken jij dit? Je hebt een geweldig concept of product, maar… Klandizie valt tegen en van échte groei is geen sprake. Je websites wordt niet zo vaak bezocht als je zou willen. Websitebezoekers gaan weinig tot niet tot de gewenste actie over. Je investeert in SEO en marketing, maar het levert niet genoeg…
Lees meer
Wat is SEO (zoekmachineoptimalisatie)? Hoe werkt het?
Wat is SEO? SEO staat voor search engine optimization of in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Definitie: SEO is het optimaliseren van websites en apps met als doel de kwaliteit en kwantiteit van het verkeer uit zoekmachines te vergroten.
Lees meer
Online marketingstrategie bepalen in 6 stappen
Je bedrijf heeft een duidelijke, maar in eerste instantie offline, marketingstrategie. Online ligt waarschijnlijk een grote kans om je markt uit te breiden. Alleen hoe vertaal je een offline marketingstrategie naar een goede online strategie? En hoe zorg je ervoor dat die twee elkaar versterken in plaats van los van…
Lees meer
Inbound marketing: Betekenis, strategie & voorbeelden
Laten we eerst eens naar de definitie van inbound marketing kijken, zoals die is vastgesteld door de bedenkers van de term: “Inbound marketing is een marketingstrategie waarbij je je doelgroep benadert met relevante en waardevolle content. Hierbij onderzoek je in elke fase van de customer journey hoe je toegevoegde waarde…
Lees meer
Wat is contentmarketing? Uitleg, strategie & voorbeelden
“Content is king” is zonder twijfel één van de meest herhaalde marketingclichés van de laatste jaren. Er valt wel wat op af te dingen, maar dat je met goede content veel bereikt staat vast. Zoveel zelfs, dat er een speciale tak van sport voor is ontstaan: contentmarketing. Maar wat is contentmarketing…
Lees meer
Online marketingspecialist inschakelen?
Een online marketingspecialist is geen specialist maar generalist. Online marketing is breed: van het technische deel van SEO tot het creatieve werk van webdesign en van de statistische analyses in Google Ads tot inhakers op social media. Geen specialist dus, maar uit mijn zoekwoordenonderzoek blijkt dat u daar wel op…
Lees meer
Lokale SEO: betere vindbaarheid in 7 stappen
In dit artikel leggen we uit wat local SEO is, waarom het belangrijk is en voor wie het relevant is.
Lees meer
Video SEO: vindbaar op YouTube in 5 stappen
Er worden door bedrijven veel video’s gemaakt zonder dat aandacht wordt besteed aan video SEO. Deze worden dan gemaakt voor branding, als aftermovie na een evenement of om een product of dienst uit leggen. Aangezien er een behoorlijk budget nodig is om een goede video te maken kan het rendement…
Lees meer
B2b e-commerce: betekenis, uitleg & platforms
De wereldwijde markt voor b2b e-commerce is enorm. In 2020 had die een waarde van 6,64 biljoen dollar en de verwachting is dat die tot en met 2028 elk jaar met een kleine 19% groeit.
Lees meer