
Briefing nieuwe website: 8 stappen
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de succesvolle ontwikkeling van een nieuwe website.
Lees meer
Loss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing
Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien hoe je loss aversion in marketing kunt toepassen.
Lees meer
Scale-up: betekenis & groei versnellen met marketing
Een scale up heeft de startersfase achter zich gelaten en is een nieuwe fase beland: de groeifase. Het bedrijf heeft veel potentieel en is klaar om op te schalen, nieuwe markten te betreden of die internationale stap te zetten. Om alles uit deze nieuwe fase te halen en maximaal te…
Lees meer
Waarom SEO onmisbaar is voor b2b
Dit artikel schreef ik voor en verscheen eerder op Marketingfacts. B2b-bedrijven zijn enthousiaste afnemers van marketing automation software (volgens sommige onderzoeken werkt 55 procent van de b2b-bedrijven ermee). Door de inbound-gerichte aanpak die door marketing automation aanbieders wordt gepropageerd is het belang van SEO voor b2b-bedrijven toegenomen. Volgens het onderzoek…
Lees meer
Digitalisering van sales & marketing: word future-proof
De marketing- en salesafdeling van veel bedrijven werkt nog op de ouderwetse manier. Verkopers zoeken handmatig naar (koude) leads en proberen vervolgens een afspraak te regelen. Koude acquisitie is zonde van de tijd en energie, want het beslissingsproces van klanten verloopt – zeker nu – grotendeels online. Hoog tijd om…
Lees meer
Landingspagina: Definitie, optimalisatie & voorbeelden
Een landingspagina helpt je om bezoekers te overtuigen een bepaalde actie te ondernemen, bijvoorbeeld het afnemen van een product of dienst. Maar hoe zorg je ervoor dat leads op je landingspagina daadwerkelijk converteren? Dit artikel helpt je om succes te hebben met landingspagina’s.
Lees meer
Marketeer: betekenis & taken in 2025
Een marketeer zorgt ervoor dat een merk groeit. Wat de functie van een marketeer precies inhoudt, hangt volledig af van het merk, het product en het bedrijf. Aan een marketingplan en activiteiten gaan heel wat theorieën, research en psychologische inzichten vooraf. Op basis daarvan bepaalt een marketeer zijn of haar…
Lees meer
Online marketing: betekenis & beter zichtbaar op internet
Online marketing – of internetmarketing – is het vermarkten van een product, dienst of merk via het internet. Online marketing omvat alle online marketing activiteiten die worden gebruikt om diverse bedrijfsdoelstellingen te behalen.
Lees meer
Ervaren Google Adsspecialist inhuren?
Google Ads leidt direct extra verkeer naar een website. En dan ook nog het verkeer dat geïnteresseerd is in het product of dienst van het bedrijf. Als je nog nooit Ads gebruikt hebt boor je zo een nieuwe bron van potentiële klanten aan. Lees hier meer.
Lees meer
Online marketeer / internet marketeer: wat doet hij/zij?
Een online marketeer of internet marketeer helpt een bedrijf haar bedrijfsdoelstellingen te behalen met uiteenlopende vormen van online marketing. De online marketeer voert de online marketing strategie van een bedrijf uit of neemt het strategische gedeelte uit handen, waarna hij/zij verschillende uitvoerende marketeers aanstuurt.
Lees meer