Artikelen over Modellen
Ontdek waardevolle marketingmodellen en raamwerken voor strategische besluitvorming. Van klassieke analyses tot moderne groeimethoden – onze artikelen helpen je complexe businessvraagstukken te structureren en doelgericht op te lossen.
Why, How, What – Simon Sinek’s Golden Circle model
Veel startende ondernemers wenden zich tot de Golden Circle theorie van Simon Sinek als ze hun ondernemingsplan gaan maken. Volgens deze theorie moet je beginnen met de waarom-vraag van je…
Lees meerSWOT-analyse maken in 5 stappen
Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht…
Lees meerBusiness Model Canvas: 9 bouwstenen
Ga je een nieuw bedrijf starten of een ander verdienmodel opzetten? Het Business Model Canvas helpt je om je ondernemingsplan in één A4 helder en gestructureerd in kaart te brengen.…
Lees meerPiramide van Maslow (behoeftepiramide): Uitleg, toepassingen & kritiek
De piramide van Maslow, ook wel bekend als de behoeftepiramide van Maslow, is een van de meest invloedrijke psychologische theorieën in de geschiedenis. Het model biedt inzicht in de menselijke…
Lees meerAIDA-model: Betekenis, uitleg en voorbeelden
Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer…
Lees meerHet MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk
Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om…
Lees meerBrand Key Model: Wat is het? + Gratis template
Het brand key model is een marketingmodel dat bedrijven gebruiken om hun merk te positioneren. In het model neem je 9 stappen waaruit je positionering volgt. In deze blogpost vertellen…
Lees meerAnsoff matrix: Groeistrategie model & voorbeelden
Net een eigen bedrijf begonnen, of heb je misschien al een tijdje een onderneming maar wil je de volgende stap zetten? In dit artikel leggen we uit hoe je jouw…
Lees meerCategory Entry Points (CEPs): betekenis & voorbeelden
Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…
Lees meerBlack Swan – Nassim Taleb: Event & toepassing in marketing
De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.